خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/02 - 10:31
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
علی اکبری:

سیاست دولت های آمریکا با دشمنی با ایران گره خورده است

عضو فراکسیون امید در مجلس تاکید کرد وزارت خارجه کشور مسئول تصمیم گیری در حوزه سیاست خارجی است و ایران سیاست خارجی خود را بر اساس حرف بیگانگان تنظیم نمی کند.

علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به ادعای ترامپ برای آمادگی همکاری با ایران، گفت: ایران هرگز سیاست خارجی خود را بر اساس صحبت های رئیس جمهور آمریکا تنظیم نمی کند، از سوی دیگر شاهد بودیم ترامپ صحبت های ضد و نقیضی داشته و این تناقض گویی حتی در امور داخلی این کشور مشهود بوده است، بنابراین نمی توان به گفته های او اتکا کرد.



نماینده مردم شیراز در مجلس دهم شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ادعای ترامپ مبنی بر اینکه ایران منتظر دولت بعدی آمریکا برای توافق است، اظهار داشت: هیچ مشخص نیست که سیاست های دولت بعدی ایالات متحده آمریکا چه خواهد بود، به هر حال سیاست آنها با دشمنی با ایران گره خورده است و ما نباید از فرصت ها و داشته های خود غافل شویم و منتظر دولتی دیگر باشیم.



وی ادامه داد: ایران در طول چهل و یک سال گذشته همواره درگیر تحریم های آمریکا بوده است و فرقی نداشته چه کسی مسئولیت کاخ سفید را برعهده بگیرد، در این سال ها شدت تحریم ها کم و زیاد شده است وگرنه هر دولتی درآمریکا روی کار آمد و بیاید بر روی اصل دشمنی این کشور با ایران توافق دارند.



این نماینده مجلس تاکید کرد: صحبت های این روزها ترامپ بیشتر با هدف بازسازی و بازیابی اعتبارش برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 است.



عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در خصوص تاثیرگذاری جان کری بر فضای توافق بین ایران و آمریکا گفت: در حال حاضر جان کردی مسئولیت اداری یا سیاست گذاری ندارد که بخواهد بر فضای بین ایران و آمریکا اثرگذار باشد چنین ادعایی از سوی رئیس جمهور آمریکا فرافکنی و فرار از موضوع است.



عضو فراکسیون امید مجلس بیان داشت: در امر سیاست خارجی وزارت امور خارجه مسائل را سبک و سنگین می کند، از این رو بر این باور هستم که جان کری نمی تواند نقشی در امر توافق یا مذاکره بین ایران و آمریکا ایفا کند.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دونالت ترامپ رئیس جمهور آمریکا اخیرا گفته است که آماده کار با ایران است اما به نظر می رسد آنها منتظر دولت بعدی هستند، حدس می زنم که جان کری نمی خواهد که آنها الان توافق کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 296928
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار